shadow

Peking Review apologizes for misinforming readers

The Peking Review, communist China's official weekly, has apologized to readers for deliberately misinforming them during the Cultural Revolution and promised to tell the truth in the future.

Between 1966 and 1976, the English-language publication said in a New Year message, its best editors were forced to work full-time sweeping floors. Since 1979 it has been trying to put things right: ''The tendency to embellish reality , to overstate, or to write without much substantive content has been, may we hope, overcome to a great extent.''

of 5 stories this month > Get unlimited stories
You've read 5 of 5 free stories

Only $1 for your first month.

Get unlimited Monitor journalism.