Russian TV station faces probe over coverage of opposition rallies

Dozhd's editor-in-chief Nataliya Sindeyeva posted a copy of the prosecutors' letter, which says the probe is conducted on a request by a lawmaker from Prime Minister Vladimir Putin's United Russia party.

By

  • close
    In this 2011 file photo Russian President Dmitry Medvedev listens to Nataliya Sindeyeva, head of Russia's Dozhd independent television channel in Moscow. The Dozhd independent television station says prosecutors have launched a probe into its coverage of December's opposition rallies.

    View Caption

An independent Russian television station says prosecutors have launched a probe into its coverage of opposition rallies in December.

Dozhd's editor-in-chief Nataliya Sindeyeva posted a copy of the prosecutors' letter, which says the probe is conducted on a request by a lawmaker from Prime Minister Vladimir Putin's United Russia party.

The lawmaker, Robert Shlegel, asked the prosecutors to find out if there was "foreign financing" of the rallies' coverage.

Recommended: In Pictures Russians vs. Putin

The rallies in Moscow drew tens of thousands of people to protest December's fraud-tainted parliamentary election won by United Russia. Putin has accused the U.S. of instigating the protests to weaken Russia.

The probe against Dozhd follows a management reshuffle at Ekho Moskvy, a top independent radio station.

Share this story:
 
 
Make a Difference
Inspired? Here are some ways to make a difference on this issue.
Follow Stories Like This
Get the Monitor stories you care about delivered to your inbox.
 

We want to hear, did we miss an angle we should have covered? Should we come back to this topic? Or just give us a rating for this story. We want to hear from you.

Loading...

Loading...

Loading...