Africa From Sudan to South Sudan, crusading editor refuses to stay quiet

Alfred Taban finds his staunchly independent English language daily is as disliked by authorities in Juba as it was in Khartoum. 

By , Guest blogger

Jason Patinkin

On Wednesday July 3 South Sudanese security forces confiscated the entire print run of South Sudan's leading independent English language daily newspaper, the Juba Monitor.